018/521-172 urednik@ntv.rs
Najnovije vesti

Vanredni izveštaj o primeni Medijske strategije

Evropska komisija uskoro bi trebalo da objavi i vanredni izveštaj koji će se odnositi isključivo na probleme s primenom Medijske strategije, saznaje dnevni list „Danas“.

Pre redovnog godišnjeg izveštaja o napretku Srbije u procesu evrointegracija u oktobru, Evropska komisija bi trebalo da objavi i vanredni izveštaj koji će se odnositi isključivo na probleme s primenom Medijske strategije, koju je Vlada Srbije usvojila na jesen 2011. godine.

Prema nezvaničnim informacijama do kojih je došao ugledni beogradski dnevni list „Danas“, u izveštaju, koji bi mogao da se očekuje u septembru, biće izneta kritika nadležnih u Srbiji, zbog toga što nije implementirana Medijska strategija, odnosno nisu ispunjeni rokovi iz državnog akcionog plana.

Strategijom su predviđeni rokovi od najviše 18 meseci za utvrđivanje predloga novih zakona o javnom informisanju, elektronskim medijima, javnim servisima, medijskom vlasništvu, kao i predlog regulative koja će rešiti status državne agencije Tanjug. U dokumentu, koji predviđa i usklađivanje medijske regulative sa standardima EU, naglašeno je da je osnovni izvor finansiranja javnih servisa pretplata, kao i da treba formirati šest regionalnih javnih servisa.

Uprkos tome, Ministarstvo kulture i informisanja i čelni ljudi Vlade Srbije nedavno su najavili da se pretplata ukida od jeseni, dok se regionalni javni servisi ne pominju u Nacrtu zakona o javnom informisanju, kao ni u radnoj verziji predloga zakona o elektronskim medijima u koji je list „Danas“ imao uvid.

Medijska strategija, podsetimo, za koju su osnov bili studija i preporuke eksperata EU, pisana je u više navrata, promenjeno je nekoliko radnih grupa, javna rasprava i usvajanje odlagani su više puta.

Napokon je usvojena na sednici Vlade 28. septembra 2011, što je bio poslednji rok i jedan od uslova za pozitivno mišljenje EU o dobijanju statusa kandidata.

Šef Delegacije Evropske unije u Srbiji Vensan Dežer nedavno je podsetio da je EU podržala Medijsku strategiju odvojivši jedan milion i dvesta hiljada evra za njenu primenu, koja više ne sme da se odlaže. „Pozicija EU po ovom pitanju je veoma jasna“, istakao je Dežer.

 

Povezane vesti

  • Sugradjanin X

    Ako i ovog puta Beogradjani uspeju da nas prevedu zedne preko vode, njihovom poznatom taktikom „ULJULJKAJ pa SURDUKNI“, jos jednom ce dokazati da i zasluzujemo sto nas 70 godina tretiraju kao svoje sluge ! Ako nas „NASI“ Narodni poslanici iz Nisa i „ostatka Srbije“ ,septembra prilikom izglasavanja promena medijskih zakona, opet „prodaju“ za neku sitnu licnu korist i dozvole da se odustane od primene Medijske strategije ( u delu o formiranju REGIONALNIH JAVNIH SERVISA ), mozemo da racunamo da ce i prugu iz centra, koja nam je zamrznula razvoj grada vec 60 godina, da nam izmeste 2065. godine!