018/521-172 urednik@ntv.rs
Najnovije vesti

Pacijenti se najviše žale na neljubaznost zdravstvenih radnika (VIDEO)

Komentari: isključeni
Tagovi: ,

Pacijenti se najviše žale na neljubaznost zdravstvenih radnika, zatim na čekanje na dijagnostičke procedure i nedostupnost zdravstvene zaštite, zaključak je skupa organizovanog povodom godinu dana nakon stupanja na snagu Zakona o pravima pacijenata.

Zaštitniku prava pacijenata u Nišu se do sada obratilo 10 građana nezadovoljnih pruženim uslugama u zdravstvenim ustanovama, dok je lokalni savet zdravlja kao drugostepeni organ raspravljao samo o jednoj prijavi.

Iako je zvanično na funkciju niškog savetnika za zaštitu prava pacijenata Ružica Đorđević stupila 15. novembra ove godine, do sada nije podnet nijedan formalni prigovor. Ipak, zbog povrede prava na kvalitet zdravstvene usluge samo u Hitnoj pomoći u Nišu za 365 dana žalilo se 98 pacijenata, koji su svoje pravo ostvarili u samoj hitnoj službi.

Skup posvećen zaštiti prava pacijenata iz ugla lokalne smaouprave samo je jedan od ukpuno šest u Srbiji a koje organizuje Stalna konferencija gradova i opština. Cilj je da se razmene iskustva radi ujednačavanja prakse i evidentiranja problema u sprovođenju nadležnosti posle godinu dana stupanja na snagu Zakona o pravima pacijenata.

Podsetimo, građani koji smatraju da im je na bilo koji način uskraćeno pravo na zdravstvenu zaštitu, po zakonu, mogu da podnesu, usmeni ili pismeni prigovor lekaru koji rukovodi procesom rada ili direktoru zdravstvene ustanove, odnosno osnivaču privatne prakse ili savetniku za zaštitu prava. Savetnik reaguje u roku od najviše osam dana i ako ima osnova za prigovor prijava se šalje zdravstvenoj inspekciji. Pacijeneti se savetniku mogu obratiti svakog radnog dana u resornoj Upravi u Prijezdinoj 1, na trećem spratu u kancelariji broj 59.

Povezane vesti