018/521-172 urednik@ntv.rs
Najnovije vesti

Kupovina u susednoj Bugarskoj sve češća praksa (VIDEO)

Komentari: isključeni
Tagovi: , ,

Sve više Nišlija hranom i tehničkim uređajima snabdeva se u susednoj Bugarskoj. Razlog za to su povoljnije cene, u proseku za 10, pa čak i 20 odsto, pokazalo je istraživanje Centra za zaštitu potrošača „Forum“. Kada se tome doda i mogućnost povraćaja PDV-a na granici, ušteda je još i veća. Ono što je novina, to je da potrošači koji su kupili neki proizvod u Bugarskoj, a žele reklamaciju, ili popravku u garantnom roku, sada pomoć mogu dobiti i u kancelarijama „Foruma“ u Nišu, Leskovcu i Pirotu.

Istraživanje „Foruma“ obavljeno je u najvećim maloprodajnim objektima u Nišu i Sofiji, poredeći pre svega robu u istim ili sličnim trgovinskim objektima. „Metro“ ima objekte u oba grada, „Maxi“ i „Pikadili“ su u vlasništu „Deleza“, a kao pandan sofijskom „Lidlu“, u Nišu je poslužio „DIS“. Rezultati su u svim objektima slični. Hrana je, u proseku u Bugarskoj jeftnija 10, a neprehrambena roba skoro 20 odsto. Čak su i usluge, poput šišanja, popravke zuba ili hotelskog smeštaja, isplativije u Sofiji, kaže vođa istraživačkog tima, profesor Boban Stojanović.

Dodatna je povoljnost, koja ide u prilog bugarskim trgovcima, mogućnost povraćaja PDV-a na granici, koju sve više naših građana i koristi. Ono što je do sada bio problem, a to je šta raditi ako se neki uređaj pokaže kao neispravan ili se pokvari u garantnom roku, ljudi iz „Foruma“ donekle su uspeli da reše formiranjem Prekograničnog potrošačkog mosta Niš – Sofija. U saradnji sa bugarskim Centrom za zaštitu potrošača, sada na pomoć mogu računati i kupci iz Srbije.

Trenutno, pomoć u reklamaciji robe kupljene u Bugarskoj može se dobiti u kancelarijama „Foruma“ u Nišu, Leskovcu i Pirotu, a Jovanović kaže da se radi na tome da se slična zaštita potrošača uskoro omogući i u celoj zemlji.

 

Povezane vesti