018/521-172 urednik@ntv.rs
Najnovije vesti

Bi-Bi-Si u strahu da gubi informacioni rat od Raša tudej

Od:
Komentari: isključeni

LONDON – Svetski servis Bi-Bi-Sija (BBC) je u strahu da može da izgubi informacioni rat od ruske TV stanice „Raša tudej“ budući da ova medijska kuća ima planove o širenju, prenosi danas britanski „Gardijan“.
Doskorašnji direktor Svetskog servisa Bi-Bi-Sija Piter Horoks smatra da su svetski servis te medijske kuće finansijski „prešišale“ ruski i kineski državni informativni kanali.
„Rusija i Kina su nas finansijski prevazišle, ali ne mogu to nikako da učine sa rezultatima koje imamo kod publike u celom svetu“, rekao je on u izjavi za „Gardijan“.
„Ne treba da budemo na jednoj ili drugoj strani, moramo da obezbedimo program kome ljudi mogu da veruju“, rekao je Horoks, koji se početkom meseca povukao sa pozicije glavnog čoveka za emitovanje informativnog programa Bi-Bi-Sija u svetu.
Horoks kaže da ministri u Dauning stritu 10 treba da razmotre trošenje novca u inostranstvu i izdvajanje više novca za Svetski servis u cilju jače borbe protiv „propagande Moskve koja se širi Evropom“.
„Možete da pogledate na sveukupne nacionalne interese i novac koji trošimo za uticaj u svetu, poput trošenja u vojne svrhe. Kada to pogledate, doneli biste ispravnu odluku“, navodi on.
Ova izjava došla je u trenutku povećane zabrinutosti da Britanija i SAD gube globalni informacioni rat sa Kremljom, navodi „Gardijan“.
Alarm u međunarodnoj zajednici se „upalio“ zbog širenja medija koje Moskva finansira, a predvođenih TV stanicom „Raša tudej“ odmah posle vojne intervencije Rusije u Ukrajini, navodi „Gardijan“.
Britanski premijer Dejvid Kameron rekao je da je sa američkim predsednikom Barakom Obamom izrazio zabrinutost zbog ruskih TV kanala koji „emituju iskrivljenju sliku“ o događajima u Ukrajini.
List navodi da je Kameron o tome obavestio britanske poslanike budući da je o tom pitanju bilo reči i na prošlomesečnom samitu 20 najrazvijenih država sveta G20 u Australiji.
Horoks kaže u izjavi za „Gardijan“ da je ta medijska korporacija Forin ofisu uputila pitanje da li „oni žele da učine nešto sa razvojnim fondovima za emitovanje programa koji bi se ticao krize u Ukrajini“, ali da odgovor nije stigao.
Forin ofis prestao je da finansira Svetski servis BBC u aprilu, a godišnji budžet od 245 miliona funti sada se puni od naknada za dozvole za emitovanje njegovog programa.
Interesovanje za programom Svetskog servia BBC poraslo je od početka ukrajinske krize, navodi list.
Broj onih koji prate program britanskog servisa na ruskom jeziku se i više nego udvostručio i dostigao cifru od 6,9 miliona, dok se njihov broj u Ukrajini utrostručio od prošle godine i sada broji 600.000.
Uprkos smanjenju broja zaposlenih i servisa Bi-Bi-Sija od 2010, čini se da je medijska kuća „na zdravim nogama“ budući da
informativni program prati rekordan auditorijum od 265 miliona ljudi na sedmodnevnom nivou, dok Svetski servis prati 191,4 miliona ljudi.
Dok je Svetski servis smanjio svoj program, „Raša tudej“ se spektakularno raširila, navodi „Gardijan“.
Ta TV mreža emituje program na engleskom, španskom, arapskom i ruskom jeziku, a od nedavno ima i svoju ispostavu za Britaniju u Londonu, a u 2015. otvoriće svoje kanale i u Nemačkoj i Francuskoj.
Tanjug 22.12.2014 14:02